Trotina Auto

VETIM

ATS

ZOO

Katerina

Besip

Generali

OBI

Krakonoš

Grund

Albi

Arara

Copy Tech

Levne ucebnice

Melichar

Srol

Josef Honců v České Trofeji ZAV 2014

ke stažení...

V sezoně 2014 nastupoval Josef Honců pravidelně k závodům do vrchu v rámci České Trofeje. Fanoušci ho na tratích mohli vídat se Škodou Felicia Kit Car ve třídě E1H do 1400 ccm. Jak si jezdec z Trutnova vedl?

Sezonu závodů do vrchu zahájil v roce 2014 Brněnský drak, který se každoročně v rámci testování vozů před sezonou koná na brněnském Masarykově okruhu. Během celého dne panovalo krásné počasí, které jen podpořilo dobrou náladu jezdců. Josef Honců začal o něco pomaleji, když ve dvou jízdách prvního závodu těsně podlehl svému soupeři Martinu Plevovi. Druhý závod však přinesl zlepšení a první příčku ve třídě. Tento výsledek sliboval do nadcházejících podniků napínavou podívanou.

Její pokračování zajistil už o prvním květnovém víkendu závod na Zámecký vrch v Náměšti nad Oslavou. S účastníky si tu trochu zahrálo počasí, když se v pátek drasticky ochladilo a zima vydržela celý víkend. Zejména ranní tréninkové jízdy probíhaly ještě na vlhké trati. Josefa Honců však počasí nezaskočilo a už od sobotního rána svým soupeřům naznačoval, že by rád opět vystoupil na první příčku ve třídě. To se mu také v sobotu podařilo. V podobném duchu vstoupil jezdec i do nedělního závodu. Jeho cestu za vítězstvím ale v první závodní jízdě zastavil prasklý unibal pravého předního kola. To znamenalo odstoupení a tým měl co dělat, aby stihl techniku včas připravit na další závod ve Šternberku.

Právě na této trati mají jezdci České Trofeje příležitost poměřit svoje síly s nejlepšími vrchaři v Evropě. Zatímco obvykle se za dva dny odjedou dva závody, na ECCE HOMO vzhledem k velkému počtu účastníků znamená sobota tréninkové jízdy a neděle závod. Po zmrzlém víkendu v jižnější části Moravy přinesl Šternberk další extrém – úmorné vedro. Obzvláště pro jezdce České Trofeje startující na začátku celého pole to nebylo nijak příjemné. Namísto toho, aby byli jezdci v polovině startovního pole svezeni zpět do depa, museli zůstávat na slunci v cíli ve skromném stínu svých závodních vozů. I s touto situací si Josef Honců dokázal poradit a připsal si nejvyšší počet bodů za vítězství ve třídě.

Po vynechané Dobšiné vedla další cesta týmu do Bratrušova v podhůří Jeseníků. Zdejší trať je hodně zamotaná a už od začátku bylo jasné, že kitové Felicii s dlouhou převodovkou by nemusela příliš sedět. Tento předpoklad se nakonec také potvrdil. Ať už bylo zrovna slunečno nebo polojasno, na Josefa Honců zbylo pokaždé třetí místo. I tento výsledek ale přinesl body do konečného hodnocení seriálu – i když to nebyl takový příděl, na jaký byli všichni do té doby zvyklí.

Vzhledem k počtu započítávaných podniků vynechal trutnovský jezdec závod v Prachaticích a vydal se znovu až na závěrečný víkend České Trofeje v Divákách. Zpočátku to nevypadalo příliš optimisticky – v sobotu se Josef Honců musel smířit „jen“ s druhým místem ve třídě. O něco lépe to začalo vypadat v neděli, když Martin Pleva, největší konkurent v boji o čelo třídy E1H, odstoupil pro technickou závadu. Zdálo se tak, že vítězství už nestojí nic v cestě. Štěstěna ale dokáže být pěkně vrtkavá a postavila si hlavu i tentokrát. V poslední závodní jízdě se rozhodl zastavit motor. Díky zvláštní shodě náhod se to však stalo až v prostoru cíle, takže jízda byla započítána a jezdec obdržel plný počet bodů za vítězství.

Po sečtení výsledků jednotlivých závodů a odečtení odstoupení v Náměšti nad Oslavou mohl trutnovský tým slavit celkovou první příčku ve třídě E1H v rámci České Trofeje v závodech do vrchu 2014. S ohledem na výkony konkurence v průběhu celého sezony je to rozhodně vynikající výsledek!

A jak viděl sezonu Josef Honců? Který závod se mu nejvíce líbil a co by raději vynechal?

„Z mého pohledu byla sezona úspěšná, s prvním místem ve třídě E1H jsem na začátku rozhodně nepočítal.
Svůj nejhezčí závodní víkend jsem loni prožil ve Šternberku. Díky zařazení do seriálu Mistrovství Evropy je tu úžasná divácká kulisa, která se nedá srovnat s jiným závodem u nás. Užívám si tu pokaždé i cestu z cíle zpátky do depa, kdy jsou kolem trati stovky nadšených lidí. Pro mě je vždy velká čest startovat tady spolu s nejlepšími vrchaři.

Naopak bych letos raději vynechal Diváky. Tam se mi vůbec nedařilo. Na trati byla spousta vytahaného písku, na vodě moc nefungovaly gumy. Technika pracovala téměř po celou sezonu bez chyb a právě na posledním závodě začala zlobit. Měli jsme štěstí, když se auto definitivně zastavilo až na konci poslední závodní jízdy roku. Paradoxně tak pro nás protrápený závod znamenal šťastný konec sezóny.

Rád bych za to poděkoval zejména mechanikům, kteří mě na závody doprovázeli – jsou to Jan Mach, Pavel Karas a Petr Honců. Samozřejmě bychom vše nezvládli bez partnerů, kteří mi umožnili vůbec odstartovat. Mé rodině pak patří dík za trpělivost a toleranci. No a na konec bych rád poděkoval všem, kteří nám v průběhu sezóny fandili ať už přímo na trati nebo na dálku z domova.“

A jaké jsou plány do nadcházející sezony?

„Je docela náročné, skloubit práci a rodinu s takto časově náročným koníčkem. Zatím proto není jasné, zda absolvuji celou sezonu nebo pouze několik vybraných podniků. Vše bude záviset také na tom, zda se podaří najít nějakého silného partnera. Pokud bych si mohl vybrat, rád bych se také svezl na nějakém zahraničním závodě třeba na Slovensku nebo v Rakousku. Co se týče techniky, tu měnit nechci. Momentálně proto pilně pracuji na repasi své Felicie Kit Car.“

Popřejte spolu s námi, aby vrchařská sezona 2015 byla pro Josefa Honců nejméně tak úspěšná, jako ta loňská.

Josef Honců

Také v loňském roce me na tratích závodů do vrchu v barvách HBV Motorsport vídat Josefa Honců za volantem Škody Felicia Kit Car. Pojďme si ho nyní krátce představit.

         

Sportovní začátky Josefa Honců jsou spojeny se závodním týmem Rachot Auto Nová Paka. V roce 2007 přestoupil Honců k Racing ATS Trutnov. Pod vedením Mirka Krčmáře tu startoval v různých formách závodů do vrchu s vozy Škoda 1500 Freestyle, Škoda Felicia Kit Car nebo Ford Fiesta SA1600. Rok 2008 přinesl Josefovi třetí místo v celkovém pořadí třídy E1-1400 v hodnocení sezóny. V roce 2009 se podílel na vývoji speciálu MG Metro, se kterým v roce 2009 vyhrál ve třídě E1-1400 seriál Eurocup. Kolegy v týmu mu byli třeba bratr Petr Honců, Mirek Krčmář a jeho dva synové nebo legenda automobilového sportu Josef Srnský st.

         

Vášní Josefa Honců jsou kromě časově i finančně méně náročných vrchů také automobilové soutěže. Sám se také několika zúčastnil za volantem Škody Favorit 136L převážně v rámci Rallye Cupu pod křídly Trotina Rallye Teamu. Na sedadle spolujezdce přitom měl bratra Petra nebo manželku Veroniku.

         

Po utlumení aktivit závodního týmu firmy ATS Trutnov se Josef Honců rozhodl rozšířit řady HBV Motorsport. Od roku 2013 tedy startuje právě v jeho barvách v rámci České trofeje závodů automobilů do vrchu. Jeho závodním náčiním je Škoda Felicia Kit Car.

         

Téměř od samého počátku vídáme Josefa Honců na různých postech při Rally Krkonoše. Ve spolupráci s Mirkem Krčmářem bylo dlouho jeho starostí připravovat jednu z rychlostních zkoušek soutěže. V roce 2013 se zúčastnil povinného školení činovníků rally a povýšil na pozici licencovaného Hlavního činovníka pro bezpečnost závodu. Má tak na starosti dohled nad bezpečnostními opatřeními v průběhu celé rally.

         

Kromě závodění spolyká většinu jezdcova volného času práce a rodina. Spolu s manželkou vychovává dva malé syny.

     

      

HBV Motorsport - jak šel čas

Prapočátky HBV Motorsportu můžeme najít v osmdesátých letech 20. století. V té době už měl za sebou Vladimír Hlavatý první motoristické pokusy s Jawettou a rodinnou Octavií 440, mototuristiku nutnou k získání licence a první skutečné rally s otcem na sedadle spolujezdce Škody 120 LS. Seznámil se s Blankou Maškovou, se kterou vytvořil na další roky nerozlučnou posádku.

Nejprve se stodvacítkou, poté s modelem 130 L se manželé Hlavatí pohybovali od druhého do desátého místa ve výsledkových listinách třídy, čítajících zpravidla okolo padesáti posádek. Díky tomu se v roce 1984 stali plnohodnotnými členy závodního týmu JZD Horní Brusnice, kde zároveň získali zaměstnání a byt, do kterého v roce 1985 přibyla dcera. Právě z důvodu těhotenství a následujících mateřských povinností došlo k jediné změně na sedadle spolujezdce.

Po revoluci byli Hlavatí nuceni z finančních důvodů své závodní aktivity utlumovat. Světélkem na konci tunelu byl majitel firmy PeKaS (tehdejšího zaměstnavatele obou manželů), který uvažoval o nákupu dvou závodních Sierr. Bohužel z toho nakonec sešlo a přednost dostal chov koní. Jméno Hlavatý se tak na nějakou dobu vytratilo ze světa motoristického sportu.

Do rozjetého vlaku se Hlavatí rozhodli znovu naskočit v roce 2001. Tehdy se dali dohromady s pořadatelem závodu do vrchu na Záskalí u Liberce a Rally Bohemia Zdeňkem Bělou. Nejprve na kopci a potom na slavné mladoboleslavské soutěži získávali zejména Blanka a dcera Pavla první zkušenosti v organizaci motoristických podniků. Ty poté mohly zúročit v rámci Labské Rallye, kde se HBV Motorsport staral o chod celého ředitelství.

Po rozvázání spolupráce s Liborem Pavlatou se Hlavatí rozhodli uspořádat vlastní soutěž. V té době začínali jezdit po závodech jako činovníky pro styk s jezdci nebo sportovní komisaři. To jim ale bylo málo. Dali proto dohromady partu nadšenců z Trutnova a blízkého okolí, kteří s nimi šli do uspořádání volného podniku v rally – Rally Krkonoše. Mnoho organizátorů pocházel z řad bývalých závodníků nebo mechaniků posádky.

Rally Krkonoše se postupně vypracovala až na úroveň jedné z nejlépe hodnocených rally v rámci České republiky. Z volného podniku postoupila mezi elitu Mistrovství republiky ve sprintrally, aby se nakonec v roce 2014 zase vrátila ke statusu volného závodu pod záštitou FAS AČR. Tento rok byl vzhledem k nepříznivým okolnostem a tragické nehodě posádky Vágner – Gross posledním ročníkem dříve tak oblíbeného podniku.

V roce 2013 přibyl pod křídla HBV Motorsportu jezdec závodů do vrchu Josef Honců. Se svou Felicií Kit Car prezentoval tým výbornými výsledky ve své třídě. Spolupráce pokračovala i v roce 2014, který Honců završil celkovým vítězstvím ve třídě v rámci celého šampionátu.

V současné době je hlavní sportovní aktivitou manželů Hlavatých organizace orientační automobilové soutěže pro širokou veřejnost s názvem Rally Krkonoše – Cíl Neznámý. Její první ročník se konal již v roce 2009 a postupně láká posádky z různých koutů celé České republiky.

Copyright © 2007 - 2017 HBV motorsport. Všechna práva vyhrazena. Design - Profiwebsite.NET
Logo

Slalom

Zrucnost

Casovka

Nejhezci

Misa a Pajka

Zvíře